: تغذیه بارداری ، فرزند زیبا ، زیبا شدن جنین ، داشتن کودکی زیبا ، مصرف کالباس در بارداری ، تغذیه مناسب برای زیبا شدن کودک ، فرزند زیبا وباهوش ، فرزند زیبای من ، فرزند زیبا و سالم ، فرزند زیبا میخواهم ، فرزند زیبا ، غذاهای مفید برای زیبا شدن کودک ، توصیه اسلام برای زیبا شدن کودک

    قبل از بارداری این خوراکیها را مصرف کنید
    خوردن سیب، به،گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.

    در دوران بارداری
    در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.

    و خوراکی های زیر را بخورید:
    به
    هلو
    خربزه
    پیازچه
    انگور
    سبزیجات
    آناناس (صدای بچه را قشنگ می کند)
    پرتقال (قد بچه را بلند می کند)
    روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می کند)
    رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
    انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
    شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می کند)
    اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشکی)

    این غذاها کودک را زشت می کند!
    فست فود ممنوع
    تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
    غذاهای مانده رنگ بچه را تیره می کند.
    فلفل
    ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
    خیارشور
    سوسیس و کالباس
    انواع سس ها
    نوشابه
    کنسرو ها
    چای و قهوه
    سرکه
    مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
    مصرف زیاد سیب زمینی
    مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
    کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.

    این موارد هم کم مصرف شوند
    زعفران
    جعفری
    غوره
    آبغوره
    مارچوبه
    انسیون
    زیره
    دارچین

    سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.

    و از قدیم گفته اند که:
    ۱٫ خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
    ۲٫ مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.
    ۳٫ خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
    ۴٫ خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
    ۵٫ خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
    ۶٫ همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
    ۷٫ مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
    ۸٫ اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
    ۹٫ مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.

    ۱۰٫ خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
    ۱۱٫ شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
    ۱۲٫ به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
    ۱۳٫ کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
    ۱۴٫ اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ ستارگان آراس کبد بروید. ستارگان آراس کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
    ۱۵٫ خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.
    باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و …

    از چه گروه های غذایی مصرف کنیم؟

    مهمترین گروه غذایی برای جنینی که در حال رشد است پروتئین هاست زیرا پروتئین باعث تشکیل و رشد بدن جنین می شود و برای همین ما به مادر توصیه می کنیم روزانه از گوشت سفید و قرمز و تخم مرغ استفاده کند.

    توصیه بر مصرف مواد غذایی از هر چهار گروه غذایی است. برای مثال یک تا دو لیوان شیر یا ماست در روز که تامین کننده کلسیم بدن است و از گروه کربوهیدرات ها که شامل نشاسته و برنج مصرف روزانه تاکید نمی شود،

    بلکه مصرف باید به صورتی باشد که بدن مادر به آن احساس نیاز می کند. در آخر مصرف میوه ها و سبزیجات تازه که حاوی مواد معدنی هستند بسیار حایز اهمیت است.

    در این دوران مادران باید آب فراوان میل کنند زیرا حجم خون مادر در اثر افزایش جریان خون چند برابر می شود. در نتیجه بدن نیاز به آب فراوان دارد تا این گردش خون را حفظ کند.

    گرسنه نمانید

    از نظر تغذیه؛ توصیه ما به مادران این است: به جهت فشاری که به دستگاه گوارش او طی حاملگی مخصوصا ماه های آخر وارد می شود .

    حتی به دلیل به هم ریختگی هورمون ها ممکن است مادر حالت تهوع داشته باشد و اسید معده زیاد ترشح شود تغذیه با حجم کم و دفعات زیاد صورت گیرد به هیچ وجه گرسنه نماند.

    زیرا گرسنگی عوارض جدی و خطرناکی برای جنین دارد و از طرفی غذای سنگین مصرف نکند زیرا باعث سنگینی معده مادر می شود و هضم غذا را مختل می کند.

    چه چیزهایی نخوریم

    پرهیز مادر در این دوران باید از غذاهای تند و ترش و ادویه دار و همچنین نوشابه های گازدار باشد. چای زیاد و قهوه نیز باعث ترشح بیش از حد اسید معده می شود و احساس سوزش معده را افزایش می دهد.

    افرادی که بیشتر دچار حالت تهوع خصوصا در سه ماهه اول بارداری می شوند باید از مصرف غذاهای پرحجم و چرب خودداری کنند، زیرا حالت تهوع را افزایش می دهند.

    این غذاها را بخورید

    در مورد تهوع بارداری که اغلب مشکل صبحگاهی مادران است و گاهی مادر در طول روز هم با آن مواجه است، یکی از مشکلات اساسی در این دوران است.

    عده زیادی از مادران با این حالت درگیر هستند و عده دیگر حالت خفیف آن را تجربه می کنند، به طوری که وعده غذایی را می توانند مصرف کنند.

    ولی اشتهای کمی دارند، درصدی دیگر حالت شدید تهوع را تجربه می کنند و عده ای از آنها نیاز به بستری شدن در مراکز درمانی دارند که از این دسته آزمایش های متعدد و سونوگرافی های مخصوص گرفته می شود تا بررسی شود.

    آیا مشکل خاصی نظیر حاملگی های خارج از رحم وجود دارد یا خیر؟ اگر حالت عادی باشد توصیه هایی نظیر عدم استفاده از غذاهای تند، ترش و پرچرب پیشنهاد می شود و همچنین مصرف برخی مواد غذایی حاوی ویتامین B6 تهوع را کم می کند.

    به طور مثال سیراب شیردان گوسفند یا پودر زنجبیل که در آب حل شود تهوع را کاهش می دهد. مصرف ویتامین B6 نیز توصیه می شود.

    اگر مادر دچار التهاب معده باشد از شربت های معده نظیر آلومینیوم ام جی استفاده می کنیم. این روش ها خط اول درمان ما هستند.

    ولی اگر مشکل شدیدتر باشد از داروهای دیگر و سرم تراپی و تزریق آمپول های ضدتهوع کمک می گیریم تا معده آرام تر شود و بتواند تغذیه مناسب را دریافت کند.

    نکته دیگر اینکه؛ تغذیه این دسته از مادران هر دو ساعت به دو ساعت با حجم کم است به طوری که هم معده تحمل کند و هم حالت تهوع کمتر شود. اگر صبح هنگام یک ماده غذایی مثل بیسکویت و نان سوخاری خشک مصرف کنند، تهوع کاهش می یابد.

    مادران چاق کمتر وزن گیرند

    اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداری اشتهای بیشتری پیدا می کنند زیرا تهوع کاهش می یابد و مشکلات گوارش کمتر می شود.

    ما به مادران می گوییم هر چه میل دارند مصرف کنند. نکته ای که مهم است اینکه وزن مادر و اینکه در چه گروه وزنی قرار می گیرد.

    در نوع و مقدار تغذیه نقش دارد. مادری که چاق است زمانی که اشتهای سه ماهه دوم او زیاد شود و هر چه خواست به هر میزان مصرف کند باعث می شود بیشتر چاق شود.

    و این اضافه وزن مورد نیاز جنین نیست و تنها چربی بدن مادر زیاد می شود که در هنگام زایمان مشکل آفرین می شود.

    ولی توصیه ما به طور کلی این است که مادران باردار دارای وزن نرمال، هر زمان که احساس گرسنگی می کنند غذا میل کنند و به هیچ عنوان گرسنه نمانند.

    منبع nininama.com

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت ستارگان آراس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس