دسته‌ها
خرید

خرید لباس ورزشی اشتباهاتي كه در رژيم غذايي مرتكب مي‌شويد!

جمهوری اسلامی: اشتباهات ساده رژيمي گاه به افزايش وزن منجر مي‌شود. اگر عقربه وزنه شما حركت نمي‌كند و يا اين كه به محض كم كردن وزن دوباره با افزايش وزن رو به رو مي‌شويد، احتمال دارد يكي از اين اشتباهات را كه در اين مطلبي از “Readers digest” آمده است، مرتكب شده باشيد.رژيم‌هاي نادرست كاهش وزن سريع را پيش گرفته ايد؛تصميم گرفته ايد طي چند روز تا كيلوگرم كم كنيد و با توجه به رژيمي كه انتخاب كرده ايد، مجبوريد در طول روز يا آب گريپ فروت و يا سوپ كلم بخوريد! پيش خود فكر مي‌كنيد كالري روزانه خود را به كمتر از كاهش داده ايد و با كاهش وزن رو به رو مي‌شويد. اما سوخت و ساز بدن شما با مصرف كالري كم تطبيق پيدا مي‌كند. در واقع پس از اتمام رژيم، بدن شما نسبت به گذشته به كندي كالري مي‌سوزاند و سريع‌تر افزايش وزن مي‌يابيد.از صبحانه صرف نظر مي‌كنيد؛شايد نخوردن صبحانه راه ساده‌اي براي كاهش كالري به نظر بيايد اما اين امر باعث گرسنگي شما در طول روز مي‌شود.اين كار باعث خوردن تنقلات بدون برنامه در محل كار و حجم غذايي بزرگ‌تر ناهار و باعث بالا رفتن مقدار كالري مي‌شود. صبحانه سرشار از پروتئين و فيبر، در طول روز مانع گرسنگي مي‌شود. بررسي حاكي از اين است، افرادي كه هر روز صبح صبحانه مي‌خورند، مي‌توانند وزن خود را ثابت نگه دارند.امتناع از خوردن تنقلات؛با آن كه خوردن تنقلات بي‌رويه باعث اضافه وزن مي‌شود، تنقلات مفيد مي‌تواند تاثير عكس داشته باشد. افرادي كه وعده‌هاي غذايي متعدد و كوچك و تنقلات صرف مي‌كنند، مي‌توانند گرسنگي را بهتر كنترل كنند و كاهش وزن پيدا كنند. خوردن تنقلات به خصوص تنقلات غني از پروتئين سوخت و ساز بدن را بالا مي‌برد. آجيل سرشار از پروتئين است و تحقيقات نشان داده است، افرادي كه از آجيل به عنوان تنقلات مصرف مي‌كنند، نسبت به بقيه لاغرترند.مصرف بالاي محصولات كم چرب؛اين نوع مواد غذايي مي‌تواند نقش مهمي در رژيم شما داشته باشد. به ياد داشته باشيد مصرف مواد با چربي كمتر مجوزي براي استفاده حجم بيشتري از غذا نيست. به عنوان مثال اگر بشقاب خود را پر از كيك كم چرب كنيد، نسبت به يك تكه كيك معمولي، كالري بيشتري مصرف خواهيد كرد.خوردن نوشيدني بيش از حد؛معمولا به هنگام محاسبه كردن كالري، به محتويات نوشيدني‌ها مصرفي خود بي‌توجه مي‌شويم. اين يكي از اشتباهات بزرگي است كه مرتكب مي‌شويم برخي از نوشيدني‌ها مانند قهوه، آب ميوه، نوشابه حاوي بيش از كالري است و نكته بدتر اين كه نوشيدني‌ها جلوي گرسنگي را نمي‌گيرد.آب كمي مصرف مي‌كنيد؛براي سوزاندن كالري نوشيدن آب ضروري است. در صورت كم آبي، سوخت و ساز بدن كند مي‌شود و در نتيجه كاهش وزن كندتر خواهد شد. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد بزرگسالاني كه روزي ليوان يا بيشتر آب مي‌خورند، نسبت به ديگران كالري بيشتري مي‌سوزانند. بنابراين به هر وعده غذايي و تنقلات يك ليوان آب اضافه كنيد.مصرف نكردن فرآورده لبني؛مصرف شير، پنير و بستني براي بيشتر افرادي كه رژيم مي‌گيرند، منع شده است اما مصرف نكردن لبنيات مي‌تواند نتيجه معكوس داشته باشد. برخي از تحقيقات حاكي از آن است كه در صورت مصرف كلسيم كافي، بدن چربي بيشتري مي‌سوزاند و با محروم شدن از كلسيم، چربي بيشتري توليد مي‌كند.خود را هر روز وزن مي‌كنيد؛وزن كردن روزانه باعث ايجاد ناراحتي شما مي‌شود؛ سعي كنيد اين كار را هفتگي انجام دهيد.هدف‌هاي غير منطقي داريد؛تصميم كاهش كيلوگرم، در هفته اول، يعني شكست خوردن. اگر بدانيد كه به اين هدف نخواهيد رسيد، اصلا رژيم خود را آغاز نخواهيد كرد. در صورتي كه رژيم بگيريد و تنها كيلوگرم كم كنيد، به جاي خوشحال شدن با افسردگي مواجه مي‌شويد؛ داشتن رژيم منطقي و برنامه ريزي باعث ايجاد انگيزه مي‌شود.از ورزش كردن پرهيز مي‌كنيد؛با نداشتن فعاليت جسمي، تمامي بار كاهش وزن را روي رژيم قرار مي‌دهيد. با فعاليت جسمي مي‌توانيد خوراكي‌هاي مورد پسند بيشتري مصرف كنيد و كاهش وزن نيز داشته باشيد.راز اين كار پيدا كردن ورزشي است كه مورد علاقه شماست اگر استفاده از تردميل دشوار است، به شنا، پينگ پنگ، دوچرخه سواري و… كه بيشتر از پياده روي كالري مي‌سوزاند، بپردازيد.فريب غذاهاي آماده را مي‌خوريد؛سفارش دادن سالاد و يا انتخاب ماده غذايي در يك رستوران و خوردن غذاهاي آماده مي‌تواند به يك عادت تبديل شود. طبق تحقيقات، افرادي كه هفته‌اي بيش از بار غذاهاي آماده مي‌خورند، نسبت به كساني كه كمتر از يك بار در هفته مصرف داشتند، با كيلوگرم اضافه وزن مواجه بودند.