دسته‌ها
خرید

خرید لباس ورزشی احترام به خانواده امام لازم است/تصميمات رهبری تكليفي است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به ويژگي‌هاي مديريتي رهبر معظم انقلاب و امام خميني(ره) تصريح كرد: ايستادگي رهبر انقلاب در برابر دشمنان دقيقاً همانند ايستادگي امام خميني(ره) است.به گزارش «»، محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‎وگوي تفصيلي خود با خبرنگاران سياسي فارس ضمن بازخواني برخي مقاطع و ويژگي‌هاي مديريتي و اخلاقي بنيانگذار انقلاب اسلامي به بيان ویژگی های بارز حضرت امام(ره) و نيز رهبر انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پرداخت كه به مناسبت فرا رسيدن چهاردهم خرداد سالروز ارتحال حضرت امام(ره) تقديم مخاطبين عزيز مي شود.بخش دوم اين گفت‎وگو با موضوع برخي مسايل روز كشور از جمله، جهاد اقتصادي، ادغام وزارتخانه ها و جريان انحرافي در آينده نزديك منتشر خواهد شد.رضايي در آغاز اين گفت‎وگو با اشاره به خصوصيات فردي و مديريتي حضرت امام(ره) اظهار داشت: مهمترين ويژگي‌ حضرت امام خميني(ره) اين بود كه ايشان رهبري و مديريت را همراه با مربيگري انجام مي‌دادند.وي در اين رابطه افزود: حضرت امام خميني (ره) به موازات اداره كشور انسان‌هايي را نيز تربيت مي‌كرد تا بتوانند كشور را اداره كنند؛ بنابراین، بايد گفت كه رهبري حضرت امام خميني(ره) دو رو داشت كه يك روي آن توجه به اداره كشور و حل و فصل مسائل جاري مملكت و روي ديگر، انسان‌سازي ايشان بود.رضايي ادامه داد: مدل رهبري و مديريت امام خميني‌(ره) كه براي نخستين بار در طول قرن اخير در صحنه اداره جوامع به كار گرفته شد، منحصر به فرد بود و به همين دليل دیدیم كه در زمان ايشان هم كارهاي بسيار بزرگي صورت گرفت و هم اين‌كه انسان‌هاي بزرگي ساخته شدند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رهبري حضرت امام خميني (ره) دو دستاورد مهم به همراه داشت كه اداره كشور به نحو مطلوب و مسأله انسان سازي بود.وي به ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني (ره) در روزهای پیش از انقلاب و پس از آن اشاره كرد و يادآور شد: اين مسأله كه آيا ما پس از انقلاب اسلامي ايدئولوژي انقلابي را رها كرديم يا اينكه آن را ادامه داديم، مسأله بسيار مهمي است كه بايد به آن پرداخته شود.* امام خميني همواره ايدئولوژي انقلابي را باز توليد مي‌كردرضايي با بيان اينكه ايدئولوژي انقلابي در كشور ما پس از به ثمر نشستن انقلاب اسلامي با چالش روبه رو شد، گفت: چالش پدید آمده در ايدئولوژي انقلابي بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامي از سوي دولت‌ها صورت گرفت و افرادي مانند بني صدر به دنبال اين بودند كه ايدئولوژي ليبرال اسلامي را جايگزين ايدئولوژي انقلابي كنند و اين مسأله را در سياست خارجي، سياست داخلي و همچنين در اداره امور اقتصادي كشور مد نظر قرار مي‌دادند، ولي حضرت امام خميني (ره) توانست با باز توليد ايدئولوژي انقلابي در رخدادهای پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايدئولوژي‌هاي ليبرال اسلامي كه قصد ورود به صحنه سياست را هم داشتند، كنار بزند.فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بيان اينكه حضرت امام خميني (ره) تا آخرين لحظه‌اي كه در قيد حيات بودند، همواره ايدئولوژي انقلابي را باز توليد مي‌كرد، خاطرنشان ساخت: حضرت امام خميني (ره) در ايام جنگ هم ايدئولوژي انقلابي را در صحنه جنگ باز توليد كرد و به همين دليل بود كه امام جنگ را تبديل به يك انقلاب كرد و به عنوان جهاد دفاعي مطرح شد.رضايي همچنين تصريح كرد: حتي در روزهای پس از جنگ نيز اين ايدئولوژي از سوي امام مد نظر قرار گرفت، به گونه اي كه دیديم كه ايشان پس از جنگ موضوع جنگ فقر و غنا را مطرح كردند.وي در ادامه به برخي اظهار نظرات مبني بر اينكه امام خميني (ره) در ايام بعد از پيروزي انقلاب برخي رفتارهايش تغيير كرد و بيشتر به اسلاميت متمايل شد و با جمهوريت فاصله گرفت، گفت: سخنان اين‌چنيني كاملا باطل و دليل اين موضوع هم روشن است.* امام خميني (ره) همواره به تكليفش عمل مي‌كرددبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نهضت 15 خرداد با اعتراض به اين موضوع كه چرا قسم قرآن مجيد از قانون اساسي حذف شده است، آغاز شد و اعتراضاتي كه امام خميني (ره) به شاه آغاز كرد، صرفا بر مبناي اسلاميت بود، پس از پانزده خرداد و پيروزي انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) ايده جمهوري اسلامي را مطرح كرد كه بر پایه اين ايده هم جمهوريت تقويت شد و هم موضوع اسلاميت مورد توجه قرار گرفت.رضايي تصريح كرد كه امام خميني (ره) انقلاب را با نهضت اسلامي آغاز كرد، ولي در جريان 22 بهمن و مسائل پس از آن كه نظام جمهوري اسلامي ايران راه اندازی شد، جنبه جمهوريت هم تقويت شد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش كه آيا نزديكان امام (ره) در ايام پس از انقلاب بر افكار و نظراتشان تأثيرگذار بودند يا خير، گفت: نمي‌توانيم بگوييم كه نزديكان امام راحل بر رفتار ايشان تاثير مي‌گذاشتند. بلكه شرايط سياسي و اجتماعي جامعه در آن زمان در اجتهاد حضرت امام راحل موثر بود.وي با بيان اينكه حضرت امام خميني (ره) همواره به تكليفش عمل مي‌كرد، افزود: حضرت امام خميني (ره) همواره بنا بر آن چيزي كه احساس مي‌كرد، تكليفش است اقدامات خود را انجام مي‌داد.رضايي با بيان اينكه تكليف دو بعد دارد، اظهار داشت: يكي از ابعاد تكليف موضوع احكام خداوند و ديگري موضوع مصاديق و كارشناسي موضوعات از جمله وضعيت جامعه است كه امام خميني (ره) همواره از اين دو مسأله براي تعيين تكليف خود و پيروانش بهره مي‌گرفت.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: امام خميني همواره رخدادها و مسائل را در چهارچوب دين قرار مي‌داد و براي آن حكم صادر مي‌كرد؛ بنابراین، وقتي كه شرايط عوض مي‌شد، ممكن بود كه حكمي هم تغيير كند، اما اين تغيير حكم به اين معنا نبود كه ايشان بر خلاف مباني ديني حكمي را صادر مي كرد.وي تأكيد كرد: همه احكام و تكاليفي كه حضرت امام خميني (ره) انجام مي‌دادند در چهارچوب قوانين و احكام اسلامي بود.* مهمترين دستاورد سياسي امام (ره) گسترش نظريه ولايت فقيه بودرضايي در بخش ديگري از گفت‌وگوي مشروح خود با خبرنگاران فارس خط قرمز‌هاي حضرت امام خميني (ره) را اصول انقلاب دانست و گفت: امام خميني (ره) به اصول انقلاب مسائل اسلامي توجه ويژه‌اي داشتند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اصول انقلاب دو بعد داشت، ادامه داد: يكي از ابعاد اصول انقلاب مردم و حضور مردم و مشاركت آنان و نيز همراهي آحاد ملت است و بعد ديگر آن توجه به ارزش‌هاي ديني و اخلاقي و اسلامي است.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه حضرت امام خميني (ره) همواره در چهارچوب اصول انقلاب حركت مي‌كرد، گفت: روش برخورد امام خميني (ره) روشي تربيتي بود، يعني تا زماني كه ايشان احساس مي‌كردند كه افراد قابل برگشت هستند، به نحوي با افراد برخورد مي‌كرد كه اين افراد بتوانند برگردند ولي زماني كه امام احساس مي‌كرد افراد قابل برگشت نيستند و ممكن است آسيبي از ناحيه اين افراد به نظام و انقلاب وارد ‌شود به طور قاطعانه وارد عمل مي‌شدند.رضايي در اين باره افزود: امام خميني تا 25 خرداد ماه با جبهه ملي مدارا كرد ولي وقتي كه اين عده راهپيمايي عليه لايحه قصاص را برگزار كردند، امام خميني (ره) فرمودند كه اگر اين عده رسما و در صدا و سيما ابراز پشيماني خود را به آگاهی عموم نرسانند مرتد تلقي خواهند شد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: وقتي كه جبهه ملي پا را از حدود شرعي و اسلامي جلوتر گذاشت، امام خميني قاطعانه وارد عمل شدند و با آنها برخورد كردند.وي در ادامه به توليد مفهوم ولايت فقيه از سوي حضرت امام خميني (ره) اشاره كرد و گفت: مهمترين دستاورد سياسي حضرت امام خميني (ره) بسط و گسترش نظريه ولايت فقيه به همه امورات اداره كشور بود.* تصميم‌گيري‌هاي رهبر انقلاب تكليفي استرضايي افزود: در گذشته، موضوع ولايت فقيه در نظرات مراجع و انديشمندان اسلامي وجود داشت، ولي حضرت امام خميني(ره) اين موضوع را گسترش دادند، به گونه اي كه همه حوزه‌هاي سياسي و اداره جامعه تحت تأثير اين موضوع قرار گرفت.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امام خميني (ره) در واقع يك نظريه و انديشه‌‌اي را در باب ولايت فقيه توليد كردند و خود ايشان هم كاملا به اين انديشه پايبند و مايل بودند كه اين انديشه به عنوان يك مكتب سياسي در آينده ايران جريان داشته باشد، به گونه اي كه ايشان فرمودند اگر پشتيبان ولايت فقيه باشيد به مملكت آسيبي نخواهد رسيد.وي در پاسخ به اين كه آيا شما پيش‌بيني مي‌كرديد كه بعد از امام خميني (ره) انقلاب در چه مسيري قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تصميم‌گيري رهبر معظم انقلاب مانند حضرت امام خميني (ره) تصميم‌گيري تكليفي است، دو نوع تصميم گيري در عرصه سياست وجود دارد كه يكي تصميم گيري تحليلي و ديگري تصميم گيري‌هاي تكليفي است.رضايي با بيان اينكه بسياري از مقامات سياسي دنيا بر پایه تحليل‌شان از مسائل تصميمي را می گیرند، گفت: در عصر ما امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و آيت الله سيستاني افرادي هستند كه بنا بر تكليف شرعي تصميم‌گيري مي‌كنند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در تصميم‌گيري بر اساس تكليف شرعي تحليل قضايا هم وجود دارد، ادامه داد: بايد به اين نكته توجه كرد كه در تحليل مسائل، افراد تمايلات شخصي خود را در امور دخالت ندهند، بلكه ببينند كه در شرايط كشور حكم خدا چيست. البته بايد توجه كرد كه اين مسأله نافي كار كارشناسي و عقلاني و گرفتن نظرات از ديگران نيست.رييس كميسيون اقتصاد كلان مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در طول زندگي سياسي سه دهه اخير، تصميم‌گيري از نوع تكليفي را تنها در حضرت امام خميني (ره)، آيت‌الله خامنه‌اي و آيت‌الله سيستاني مشاهده كرده‌ام افزود: تصميم گيري‌هاي اين افراد تصميم گيري‌هاي تكليفي است؛ رهبر معظم انقلاب هم پس از حضرت امام (ره) چنين عملكردي داشتند.* چالشي شبه سوسياليستي در كشور از سوي برخي گروه‌هاي انحرافي به وجود آمده‌رضايي اظهار داشت: در زمان حضرت امام خميني (ره) تعارض و چالشي ميان ايدئولوژي‌هاي انقلابي و دیگر ايدئولوژي‌ها وجود داشت و زمان مقام معظم رهبري هم اين تعارض نيز همچنين وجود دارد.وي گفت: معمولا منتسبين به ايدئولوژي‌هاي غير انقلابي كه در دولت و مجلس امكاناتي به دست مي‌آوردند، از طريق آن امكانات هميشه ايدئولوژي انقلابي كه رهبري پرچمدار آن است را به چالش مي‌كشند كه اين اتفاق در زمان خود حضرت امام (ره) هم به وقوع پيوست.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در زمان رهبري آيت‌الله خامنه‌اي و در دولت‌هاي سازندگي، دولت جامعه مدني و دولت كنوني مي‌بينيم كه ميان ايدئولوژي انقلابي كه رهبري پرچمدار آن است و ايدئولوژي‌هاي ديگري كه از طريق انتخابات وارد دولت و مجلس مي‌شوند چالش وجود دارد.رضايي فتنه 88 و رخدادهای پدید آمده اخير در گروه انحرافي در كشور را مصاديقي از چالش ميان ايدئولوژي انقلاب و ايدئولوژي‌هاي ديگر دانست و گفت: در جريان فتنه 88 و نيز در جريان مسائل اخير چالش‌هاي ايدئولوژيكي به وجود آمد كه در اين چالش‌ها ايدئولوژي‌هاي ديگر مقابل ايدئولوژي انقلاب قرار گرفتند.وي افزود: ممكن است ايدئولوژي‌هاي ديگر در قالب اشخاص و گروه‌ها خود را نشان دهند، اما تمام اين مسائل ريشه در تعارضي دارد كه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز همچنان وجود دارد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ايدئولوژي انقلاب اسلامي از اول انقلاب تا كنون در مقابل ايدئولوژي ليبرال اسلامي، تكنوكرات اسلامي و سوسياليسم اسلامي قرار گرفته است.* انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي از سوي امام براي رهبري جامعه غير منتظره نبودرضايي در اين باره ادامه داد: از آنجايي كه جامعه ما جامعه‌اي باز است و تمام ايدئولوژي‌ها مي‌توانند از طريق انتخابات وارد حكومت شوند و امكاناتي را در دست گيرند چالش‌هاي ايدوئولوژيك در كشور به وجود مي‌آيد، چرا كه ايدئولوژي‌هاي گوناگون پس از ورود به حاكميت با كمك امكاناتي كه در دست دارند به چالش كردن با ايدئولوژي انقلاب مي‌پردازند.وي با بيان اينكه در زمان رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي چالش تكنوكرات‌هاي اسلامي در دولت كارگزاران وجود داشت، گفت: دولت كارگزاران چالش تكنوكراتي را با ايدئولوژي انقلابي آغاز كرد و پس از آن هم در زمان جامعه مدني چالش ليبرال اسلامي در جامعه به وجود آمد و در حال حاضر هم چالشي شبه سوسياليستي در كشور از سوي برخي گروه‌هاي انحرافي كه به وجود آمده‌اند، شكل گرفته است.رضايي با بيان اينكه شايد نتوان چهارچوب فكري گروه انحرافي را دقيق تبيين كرد، گفت: عموما چالش‌ها مشكل ايدئولوژيك با انقلاب دارند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اين گفت‌وگو تصريح كرد: در اواخر دوره حيات حضرت امام خميني(ره) فضاي روشنفكري در كشور تقويت شده بود و جريان سنتي در انقلاب تضعيف شد.وي افزود: برخوردي كه حضرت امام (ره) با جامعه مدرسين يا با شوراي نگهبان داشت يا طرح مسئله اسلام آمريكايي از سوي ايشان سبب شد كه برخي افراد فكر كنند امام اعتقادي را كه به روحانيت داشتند از آن فاصله گرفتند و به سمت جريان روشنفكري حركت مي‌كنند.رضايي اظهار داشت: بنده در همان زمان اعلام كردم كه اين تحليل غلط است چرا كه امام خميني (ره) روحانيت و مرجعيت را اساس انقلاب مي‌دانست و به هيچ وجه هم از اين تفكر خودش عقب‌نشيني نكرد.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امام خميني(ره) در نامه‌اي كه خطاب به روحانيون و طلبه‌ها نوشته بود به صراحت فرمودند كه منظور بنده فقه جواهري است و در واقع حضرت امام خميني (ره) ترمزي به حركت افرادي كه فقه پويا را مطرح كرده بودند و قصد داشتند كه جريان روشنفكري را در حوزه‌ فكري براي فاصله گرفتن از مباني فقه و اصول اعلام كنند، زد.وي ادامه داد: پيش‌بيني من در همان موقع اين بود كه امام خميني (ره) پس از خودش روي كسي دست خواهد گذاشت كه نسبت به روحانيت و مرجعيت از استواري بيشتري برخوردار باشد، بنابراین، انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي از سوي امام خميني (ره) براي رهبري جامعه از نظر من غير منتظره و بعيد نبود، چرا كه ما نظرات امام را در رابطه با مقام رهبري حدس مي زديم.رضايي اظهار داشت: زماني كه آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب شدند، برداشت من اين بود كه اين مسئله كاملا با مسير افكار و انديشه‌هاي امام خميني (ره) سازگاري دارد.* رهبر انقلاب همان راهي را ادامه مي‌دهند كه امام در حال پيمودن آن بوددبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين كه آيا شما گفتمان امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب را يكي مي‌دانيد، گفت: رهبر انقلاب همان راهي را ادامه مي‌دهند كه امام در حال پيمودن آن بود.وي درباره برخي اظهار نظرات مبني بر تغيير گفتمان‌ امام خميني (ره) بعد از ارتحال ايشان در كشور خاطرنشان كرد: هچ كدام از دوازده امام معصوم ما مانند هم نبودند، ولي اصول اعتقادات و مباني همه آنها يكي و واحد بود، برای همین، بايد گفت كه ممكن است تفاوت‌هايي در برخي مسائل ميان امام و رهبر انقلاب وجود داشته باشد اما اين تفاوت‌ها در اصول، مسير اصلي انقلاب و چهارچوب‌هاي نظام نيست.رضايي در تشريح نقطه نظرش گفت: شرايط موجود در زمان حضرت امام خميني (ره) با شرايط دوران آيت‌الله خامنه‌اي كاملا متفاوت بود، شايد اگر خود امام در بیست سال اخير بودند حتما گفتمان‌ها و مباحث جديدي را مطرح مي‌كردند كه با گذشته متفاوت بود، كما اينكه مي‌بينيم پیش از اشغال لانه جاسوسي حضرت امام، مستقيم به آمريكا متعرض نشد، در حالي كه منافقين و كمونيست‌ها نسبت به اين مسأله ايراد مي‌گرفتند و مي‌گفتند كه مشكل بزرگ مردم با رهبرشان اين است كه آمريكا را به عنوان عامل اصلي معرفي نمي‌كنند و همه مسائل را به گردن شاه مي‌اندازند.وي با بيان اينكه بحث و جدل‌هاي گوناگونی در دانشگاه‌ها در رابطه با موضوع فوق رخ مي‌داد، افزود: پس از موضوع لانه جاسوسي امام خميني (ره) مبارزه گسترده‌اي را با آمريكا آغاز كرد كه در جريان آن بسياري از منافقين و كمونيست‌ها شوكه شدند و باور نمي كردند.رضايي اظهار داشت: گفتمان امام خميني (ره) در رابطه با آمريكا پس از مسأله لانه جاسوسي، مسأله جديدي بود كه در مسير حركت امام (ره) اين مسأله وجود داشت، ولي كمونيست‌ها اين مسأله را درك نمي‌كردند.* ايستادگي رهبر معظم انقلاب درست مانند ايستادگي امام خميني (ره) استدبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ايستادگي رهبر معظم انقلاب درست مانند ايستادگي امام خميني (ره) است و با بيان اينكه مسائلي مانند اسلام ناب محمدي جزو اصول انقلاب است، ادامه داد: همان گونه ای كه امام خميني (ره) به مسائلي مانند اسلام ناب محمدي تأكيد داشتند رهبر انقلاب نيز به اين مسأله تأكيد دارند و بارها به اين مسأله اشاره و به آن عمل كرده‌اند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت‌و‌گوي خود به مديريت رهبر معظم انقلاب در حوادث پيش آمده پس از ارتحال حضرت امام خميني (ره) و در جريان انقلاب اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب صبر فوق العاده‌اي در برخورد با مسائل دارند.وي افزود: آيت‌الله خامنه‌اي از صبر بسيار بالايي برخوردارند و لازمه مديريت بحران هم تحمل پذيري و از كوره در نرفتن و توجه به صبر است و ما شاهد هستيم كه براي نمونه، رهبر انقلاب با برخي سخنان‌ در مورد گرايشات ناسيوناليستي با صبر و حوصله و استقامت برخورد مي‌كنند.* رهبر انقلاب با برخي سخنان‌ در مورد گرايشات ناسيوناليستي با صبر و حوصله برخورد مي‌كنندفرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه مديرت و رهبري را دو مقوله جدا از هم دانست و گفت: به اعتقاد بنده هيچ كس براي آيت‌الله خامنه‌اي خط مشي تعيين نمي‌كند، ولي براي مديريت اوضاع، افراد بر اساس اطلاعاتشان تصميم‌گيري مي‌‌كنند و شخص رهبر انقلاب بارها گفته‌اند كه آمادگي پذيرش حرف هاي منطقي را دارند و اعلام آمادگي كردنده اند كه سخنان منطقي افراد مختلف را گوش كنند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به برخي شبهه افكني‌ها مبني بر بر تحت تاثير قرار گرفتن رهبر انقلاب از اطرافيان اشاره كرد و گفت: هر كس كه چنين ادعايي دارد خدمت رهبر انقلاب برسد و اطلاعات خود را به ايشان عرضه كند تا رهبر انقلاب از اطلاعات اين افراد هم بهره بگيرد.وي با بيان اينكه در مديريت بايد بر اساس اطلاعات تصميم‌گيري كرد، افزود: در رهبري كردن بر خلاف مديريت كردن، رهبري بايد خودش راه را انتخاب كند و از گرايشات ديگران تاثير نپذيرد، اما در بحث مديريت، افرادي كه مدعي‌اند داراي اطلاعات و تحليل هستند مي‌توانند اطلاعات و تحليل خود را در اختيار رهبر انقلاب قرار دهند.* نحوه برخورد امام(ره) با آيت‌الله خامنه‌اي متفاوت بودرضايي در ادامه به رابطه امام خميني (ره) با آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كرد و گفت: بنده وقتي رابطه حضرت امام خميني (ره) را با آيت‌الله خامنه‌اي و آقاي منتظري مي‌سنجم، تفاوتي كه مي‌بينيم اين است كه نحوه تربيت حضرت آقا توسط امام با آقاي منتظري تفاوت دارد.وي ادامه داد: امام خميني (ره) به نوعي مراقب بود تا آيت‌الله خامنه‌اي براي آينده ساخته شود؛ بنابراین، اگر حضرت آقا هم در زمان امام اشتباهي انجام مي‌داد، نحوه برخورد امام با اشتباه ايشان نسبت به نحوه برخورد امام با اشتباه ديگران متفاوت بود و همين مسأله به پرسشی براي من تبديل شده بود.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: پس از اينكه بنده جملاتي در رابطه با آيت‌الله خامنه‌اي از امام خميني (ره) شنيدم، بيشتر متوجه شدم كه خود امام قصد داشت روي جانشين آينده‌اش بدون اينكه به كسي علامت صريح و روشنی بدهد كار كند.وي گفت: پس از اينكه مسائلي در رابطه با بحث ولايت فقيه از سوي رهبر انقلاب طي اظهار نظري مطرح شد كه امام خميني (ره) آن نظر را قبول نداشت، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نامه‌اي براي امام خميني (ره) نوشتند و بعد هم در نماز جمعه اعلام كردند كه منظورشان از مطرح كردن آن بحث چه بود و پس از اين مسائل بود كه امام خميني (ره) اعلام كردند كه ايشان مانند خورشيد مي‌درخشند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: ابراز علاقه امام خميني(ره) نسبت به رهبر انقلاب نشانه و موضوعي بود كه هر كسي نمي‌توانست آن را درك كند.فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنين به اوضاع امنيتي كشور در ايام ارتحال حضرت امام (ره) اشاره كرد و گفت: به محض اينكه امام(ره) در بستر بيماري قرار گرفتند، بنده به باختران رفتم و چند بار هم با رهبر معظم انقلاب تلفني تماس داشتم و به ايشان گفتم كه بنده خودم در باختران هستم تا اگر منافقين قصد انجام تحركي را داشته باشند با آنها مقابله كنيم.رضايي ادامه داد: ساعت 11 شب از تهران با من تماس گرفتند و خبر ارتحال امام را به من اعلام كردند كه من در آن زمان با تمام نيروها در حال آماده باش بوديم تا در صورت تحرك ضد انقلاب با آنها برخورد كنيم، ولي خبر ارتحال امام انقلابي در كشور به پا كرد.وي گفت: پس از حضور ميليوني مردم در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) تمام توطئه‌هاي دشمن خنثي شد و دشمن جرأت نكرد كه کاری کند.دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان ضمن تأكيد بر اهميت تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب، گفت: خانواده حضرت امام(ره) بيش از ديگران از ميراث امام، ولايت فقيه و نظام و جمهوري اسلامي دفاع كرده و خواهند كرد؛ بنابراين، احترام به خانواده امام لازم است و كساني كه به بيت امام اهانت كنند، بدون شك جزو وفاداران به انقلاب اسلامي نخواهند بود.